לוגו פציאליס, בלס פלסי ושיתוקי פנים - אתר המידע למתמודדי שיתוק פנים

השתלת משקולת זהב

 

אצל אנשים שמתמודדים עם שיתוק עצב הפנים מנח העפעף העליון על פי רוב גבוה מהמנח התקין (רטרקציה). לעתים הדבר גורם לחשיפה של משטח העין  החיצוני  עם יובש, תחושת  גוף זר כאבים וטשטוש ראיה.

במקרים  רבים יעילות המצמוץ  מופחתת, תופעה אשר עלולה להחמיר את תופעות משטח העין החיצוני. על מנת לשפר את מנח העפעף, סגירת העין ויעילות המצמוץ,  ניתן לשקול השתלה של משקולת זהב או טיטניום על פלטת העפעף העליון. במרפאה אנו מדביקים משקולת חיצונית במשקל הרצוי, ובוחנים את השפעתה על מנח העפעף, משטח העין ומהירות המצמוץ.

לאחר שמחליטים מה סוג המשקולת הנדרש, קובעים תור לניתוח. הניתוח מתבצע בהרדמה מקומית דרך חתך קפל העפעף, המשקולת נתפרת לרקמות העמוקות בתוך העפעף (על פלטת העפעף והספטום / שריר) באופן כזה שכמעט שאינה נראית  לאחר הניתוח. המטופלים חווים  שיפור משמעותי בתלונות היובש והחשיפה כבר  בשבוע הראשון  שלאחר הניתוח. המשקולת אמנם גורמת לצניחה קלה של העפעף אך לא באופן שמפריע אסתטית או תפקודית.

הפעולה פשוטה וקצרה באופן יחסי, ומאוד בטוח. במקרים נדירים (בייחוד מטופלים שטופלו בהקרנות חיצוניות) המשקולת עלולה להחשף או להזדהם ואז יש להוציאה או להחליפה באחרת. התופעה מאוד נדירה שכן המתכות אינרטיות.

 

 

 

מטופלים אשר אינם מעונינים בניתוח, ניתן להתאם מדבקות חיצוניות בצבע העור. למידע נוסף על הדבקת משקולת חיצונית יש ללחוץ פה

 

הדבקת משקולת חיצונית על עפעף עליון

 

את כל הניתוחים והטיפולים הנ"ל אפשר לבצע במכון לפלסטיקה של העין וארובות העיניים, בית חולים תל השומר.

לחצו פה לקישור למרפאה

תפריט נגישות

התכנים באתר אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי. התכנים נועדו להרחבת הידע האישי של הקוראים ואין לראות בהם תחליף להתייעצות עם רופא מומחה או גורם מקצועי מוסמך בתחום הפציאליס. את האתר הקים אילן ליבנה, אשר חלה בעצמו בפציאליס, והחליט לרכז ולהנגיש לקהל הרחב את המידע אותו צבר לאורך מסע השיקום שעבר.