לוגו פציאליס, בלס פלסי ושיתוקי פנים - אתר המידע למתמודדי שיתוק פנים

פיזיותרפיסטים מומחים בשיקום לאחר פגיעה בעצב הפנים וסינקיניזס

בחודש מרץ 2021, כ- 180 פיזיותרפיסטים וקלינאי תקשורת ישראלים עברו הכשרה בפרקטיקת הטיפול העדכנית והמקובלת בעולם אשר נקראת Facial Retraining (נקראת גם Neuromuscular Retraining). ההכשרה הועברה ע“י המומחית Mara Robinson בשיתוף עם אוניברסיטת חיפה.

ההמלצה שלנו למטופלים היא לוודא שאתם מטופלים אצל פיזיותרפיסט או קלינאי תקשורת אשר עבר הכשרה ספציפית בתחום שיקום עצב הפנים. חשוב לדעת שטיפול אצל כל מטפל אחר שלא עבר הכשרה מקצועית בנישה הזו יכול אף להחמיר תופעות קשות כמו סינקיניזס.

בפרט, להחלמה טיפוסית מפציאליס פריפרי נוטים להיות שלבים ושונים ויש לתת טיפול שונה לכל אחד מהשלבים, וגם לדעת מאיזה טיפול חשוב להימנע.

מידע נוסף על השלבים השונים ועקרונות הטיפול לכל שלב אפשר למצוא בלינק הבא.

מידע נוסף על פיזיותרפיה ייעודית לשיקום מפגיעה של עצב הפנים ניתן למצוא בלינק הבא.

הדגמה של מטופלים שעברו טיפול כזה ניתן למצוא בלינק הזה.

לרשימת פיזיותרפיסטים ישראלים אשר עברו ההכשרה בטיפול בפציאליס מטעם ארגון FTS International – לחצו פה.

 

להלן סרטון המציג "לפני ואחרי" טיפול פיזיותרפי ע"י מומחית לשיקום עצב הפנים:

בסרטון רואים מטופלת שנה וחצי לאחר שחלתה בבלס פלסי. היא החלימה באופן חלקי ונשארה עם סינקינזיס.לאחר עבודה של 3 חודשים עם המומחית Jackie Diels אפשר לראות שיפור יפה ביכולת לשלוט על שרירי הפנים.

 

אפשרות נוספת היא לפנות לאנשי מקצוע בחו“ל כדי לקבל טיפול כזה דרך Zoom. המטפלות הבאות הן מקצועניות בתחום, כולן בעלות ניסיון עשיר, כולל פרסומים אקדמיים, עובדות בשילוב עם מנתחים ומבינות גם בבוטוקס לשרירי הפנים אשר משלים את הטיפול שלהן.

  1. סוזן רנקין – פיזיותרפיסטית קנדית. לחץ כאן לפרטים נוספים. כתובת המייל שלה: [email protected]
  2. ג‘קי דיאלס – מרפאה בעיסוק אמריקאית. אחת הוותיקות בתחום. עובדת גם עם המטופלים של ד“ר Azzizdeh בלוס אנג‘לס. לחץ כאן לפרטים נוספים. כתובת המייל שלה: [email protected]‏.
  3. מרה רובינסון – פיזיותרפיסטית אמריקאית שעובדת עם המטופלים של ד“ר Hadlock בבוסטון. לחץ כאן לפרטים נוספים. כתובת המייל שלה: [email protected]
  4. קטריונה נביל– פיזיותרפיסטית בריטית, אשר מופיעה גם בכל הסרטונים באתר של Facial Palsy UK (לחץ כאן למשל). כתובת המייל שלה: [email protected]‏.
  5. המרכז לשיקום הפנים. כתובת המייל שלהם: [email protected]. לחץ כאן לפרטים נוספים

 

 

תפריט נגישות

התכנים באתר אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי. התכנים נועדו להרחבת הידע האישי של הקוראים ואין לראות בהם תחליף להתייעצות עם רופא מומחה או גורם מקצועי מוסמך בתחום הפציאליס. את האתר הקים אילן ליבנה, אשר חלה בעצמו בפציאליס, והחליט לרכז ולהנגיש לקהל הרחב את המידע אותו צבר לאורך מסע השיקום שעבר.