לוגו פציאליס, בלס פלסי ושיתוקי פנים - אתר המידע למתמודדי שיתוק פנים

רשימת מטפלים שעברו את סדנת ההכשרה לטיפול בפציאליס מטעם אוניברסיטת חיפה

 

בחודש מרץ 2021, כ- 180 פיזיותרפיסטים וקלינאי תקשורת ישראלים עברו הכשרה בפרקטיקת הטיפול העדכנית והמקובלת בעולם אשר נקראת Facial Retraining (נקראת גם Neuromuscular Retraining). ההכשרה הועברה ע“י המומחית Mara Robinson בשיתוף עם אוניברסיטת חיפה.

ההמלצה שלנו למטופלים היא לוודא שאתם מטופלים אצל פיזיותרפיסט או קלינאי תקשורת אשר עבר הכשרה ספציפית בתחום שיקום עצב הפנים. חשוב לדעת שטיפול אצל כל מטפל אחר שלא עבר הכשרה מקצועית בנישה הזו יכול אף להחמיר תופעות קשות כמו סינקיניזס.


שימו לב שתחום שיקום עצב הפנים בישראל עובר בשנים האחרונות עדכון משמעותי. ככל שעובר הזמן, עוד ועוד פיזיותרפיסטים וקלינאי תקשורת שעובדים בקופות החולים מתעדכנים בפרקטיקות הטיפול הנכונות שנהוגות באנגליה ובארה"ב ונוטשים פרקטיקות טיפול מיושנות שאף יכולות להזיק למטופלים (קישור לקריאה נוספת על חשיפת מחדל הטיפולים בישראל – לחצו כאן)

 

לפניכם רשימה חלקית של מטפלים שהשתתפו בסדנה של אוניברסיטת חיפה. ראוי לציין שישנם מטפלים נוספים בכל רחבי הארץ שמעודכנים בנושא ויכולים לתת טיפול מקצועי גם אם לא השתתפו בסדנה. לפני שמתחילים תוכנית שיקום, כדאי לברר עם הפיזיותרפיסט (או קלינאי-תקשורת) מה הידע שיש לו בנושא.

 

לרשימה נוספת של מטפלים שעברו הכשרה מקיפה ומתקדמת יותר בשיקום עצב הפנים – לחצו פה.

הודעה על סדנת הכשרה לטיפול בשיתוק פנים באוניברסיטת חיפה
תודה רבה לד"ר מיכל כפרי מאוניברסיטת חיפה שהובילה את הפרויקט הזה ובזכותה התקיימה סדנת ההכשרה לקהילה המטפלת בפציאליס בישראל


"מי מנהל את המחלה הזו אחרי שקיבלתי טיפול תרופתי אצל הרופא?"
ההמלצה שלי היא להגיע לפיזיותרפיסטים או קלינאי-תקשורת שעברו התמקצעות מקיפה בתחום שיקום עצב הפנים. בפועל, אותם מטפלים מקצועיים יהיו ה-case manager של השיקום מהיום הראשון ועד לסיום ההחלמה (בין אם היא מלאה ובין אם היא חלקית).

 

 

 

סדנת טיפול שיקומי באוניברסיטת חיפה - תוכנית הסדנה - הדרך הנכונה להתמקצע בשיקום שיתוק פנים
עלון מידע על סדנת ההכשרה לפיזיותרפיסטים וקלינאי תקשורת בתחום הפציאליס

 

תפריט נגישות

התכנים באתר אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי. התכנים נועדו להרחבת הידע האישי של הקוראים ואין לראות בהם תחליף להתייעצות עם רופא מומחה או גורם מקצועי מוסמך בתחום הפציאליס. את האתר הקים אילן ליבנה, אשר חלה בעצמו בפציאליס, והחליט לרכז ולהנגיש לקהל הרחב את המידע אותו צבר לאורך מסע השיקום שעבר.