לוגו פציאליס, בלס פלסי ושיתוקי פנים - אתר המידע למתמודדי שיתוק פנים

‎טיפול לשיקום מפציאליס וסינקינזיס

אם אובחנתם לאחרונה, מאד מומלץ להגיע לפזיותרפיסט שעבר הכשרה בתחום. ישנם מספר דברים שמומלץ להכיר ולעשות לאחר שאובחנתם. למשל: עיסוי עדין והדרכה לעיסוי עצמי, הנחיות לשמירה על העין בעזרת טייפ, מתיחות לצד הלא-משותק ועוד. פיזיותרפיסט שעבר הכשרה בתחום אמור לדעת להדריך אתכם על כל הדברים הנ"ל.
מידע נוסף על כל זה אפשר למצוא פה בקישור הבא.

הרצאה על שיקום עצב הפנים מאת הפיזיותרפיסטית שרון נימרי.

 

הדרכה לעיסוי עצמי



במידה וההחלמה שלכם התעכבה מלהתחיל וחלפו למעלה מ 10-12 שבועות עד שהופיעו תנועות ראשונות, אז מומלץ מאד להגיע למטפל אשר בקיא בשיטת הטיפול שנקראת facial retraining. הקשיבו למומחית ג'קי דיאלס בסרטון הבא:

 

המומחית Jackie Diels מסבירה על שיקום עצב הפנים לאנשים עם החלמה חלקית וסינקינזיס.

 

במידה והשיתוק שלכם הוא כתוצאה מגידול שפגע בעצב הפנים או כתוצאה מניתוח להסרת גידול אז משך הזמן עד שהעצב יצמח ויתחבר לשרירים צפוי להיות אפילו עד 12 חודשים. ככל שההחלמה יותר ארוכה כך הסיכוי לסיבוכים כמו סינקינזיס עולה. במידה והעצב נחתך לגמרי במהלך הניתוח אז ייתכן ולא תהיה בכלל החלמה ספונטנית.
צפו בסרטון של ג'קי דיאלס שמסביר על פציאליס כתוצאה מגידול:

טיפול פיזיותרפי לאחר שיתוק שנגרם כתוצאה מגידול כמו אקוסטיק נוירומה

 

 

הפיזיותרפיסטית המומחית Jodi Barth מסבירה מדוע לדעתה עדיף להתחיל עם פיזיותרפיה בשלב מוקדם

 

לרשימת פיזיותרפיסטים שעברו הכשרה ספציפית בתחום שיקום עצב הפנים לחצו פה

 

תפריט נגישות

התכנים באתר אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי. התכנים נועדו להרחבת הידע האישי של הקוראים ואין לראות בהם תחליף להתייעצות עם רופא מומחה או גורם מקצועי מוסמך בתחום הפציאליס. את האתר הקים אילן ליבנה, אשר חלה בעצמו בפציאליס, והחליט לרכז ולהנגיש לקהל הרחב את המידע אותו צבר לאורך מסע השיקום שעבר.