לוגו פציאליס, בלס פלסי ושיתוקי פנים - אתר המידע למתמודדי שיתוק פנים

תוכנית טיפול הדרגתית לאחר החלמה חלקית‎

תוכנית פעולה הדרגתית לטיפול בשיתוק חלקי
אחרי שחליתם בבלס פלסי או רמזי האנט והתברר לכם שאתם ב-15% שאצלם העצב נפגע קשה מתחילות הרבה שאלות:
מה עושים הלאה? כן או לא בוטוקס? האם כדאי פיזיותרפיה? ואולי בכלל כדאי ניתוח? יש הרבה שאלות וקשה למצוא תשובות טובות.

בדיוק בשביל זה ד"ר הדלוק פיתחה את גישת המדרגות לטיפול בחולים עם החלמה חלקית (כלומר לא למטופלים עם שיתוק מוחלט וכן למטופלים עם סינקינזיס).

לפי הדלוק יש 5 מדרגות שונות שמטופל עם החלמה חלקית צריך להכיר. המדרגות הן לפי סדר הגיוני: מהקל אל הכבד. יש ללכת לפי הסדר של המדרגות ולא לנסות לקפוץ לטיפול מתקדם לפני שניסית קודם טיפול במדרגה נמוכה יותר.

מדרגה ראשונה
פיזיותרפיה לשיקום ואימון מחדש של שרירי הפנים, בהתאם לעקרונות הסדנה שהועברה בחיפה. יש לנו מספר פיזיותרפיסטים בארץ שעברו הכשרה בשיטה בנישה הזו.

מדרגה שניה
אם פיזיותרפיה לבדה לא הספיקה לכם, אפשר להמשיך לטיפולי בוטוקס שמטרתם להחליש את הסינקיניזס

מדרגה שלישית
אם פיזיותרפיה ובוטוקס לא הביאו לתוצאות מספיק טובות, אפשר להמשיך לניתוחים קטנים שלא דורשים אישפוז בבית חולים והם למעשה מבוצעים במשרד שלה (כמו ללכת לשיננית). הניתוח הנפוץ בקטגוריה הזו הוא הסרת שריר ה-DAO (הניתוח שמיכל אנסקי עשתה). קיים ניתוח נוסף שנקרא הסרת DLI אבל הוא קצת פחות נפוץ.

מדרגה רביעית
אם פיזיו + בוטוקס + DAO לא עזרו עד כה להגיע לתוצאות רצויות, האפשרות הבאה היא ניתוח selective denervation (נקרא גם selective neurolysis). זה ניתוח שמטרתו לגזום עצבים שצמחו והתחברו לשרירים לא נכונים שמפריעים לחיוך. זה לא ניתוח שבו משתילים עצב או שריר אלא רק גוזמים עצבים שמפריעים לתנועות תקינות.

מדרגה חמישית
אם כל ארבעת המדרגות הקודמות, עדיין לא הביאו לתוצאה הרצויה, השלב הבא הוא להשתיל את שריר הגרציליס (gracilis). זהו שריר שלוקחים מהרגל ומשתילים בפנים כדי להצליח לייצר חיוך משמעותי יותר.


תוכנית 5 המדרגות לפי ד"ר הדלוק

 

לחצו כאן כדי לקרוא מכתב סיכום שדוקטור הדלוק רשמה עבור מטופל ישראלי עם סינקינזיס. במכתב היא מתארת את חמשת המדרגות הנ"ל.

תפריט נגישות

התכנים באתר אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי. התכנים נועדו להרחבת הידע האישי של הקוראים ואין לראות בהם תחליף להתייעצות עם רופא מומחה או גורם מקצועי מוסמך בתחום הפציאליס. את האתר הקים אילן ליבנה, אשר חלה בעצמו בפציאליס, והחליט לרכז ולהנגיש לקהל הרחב את המידע אותו צבר לאורך מסע השיקום שעבר.